Van les op afstand naar blendend onderwijs

Interviews

bijgewerkt op 17 januari 2022

Hoe gaan scholen om met blended onderwijs? Welke geleerde lessen nemen ze mee uit de pandemie? Welke technologie zetten docenten in? Om het antwoord op deze en nog veel meer vragen te vinden, interviewen wij docenten en medewerkers van verschillende instellingen. In deze serie interviews doe je relevante inspiratie op uit de praktijk en kijk je mee over de schouder van een collega. Op deze pagina vind je een overzicht van de interviews.

ROC Friese Poort: ‘Laat het goede van blended onderwijs zichzelf bewijzen’

Bij Friese Poort ondersteunt FP-Design de onderwijsteams bij blended onderwijs. Dat doen ze niet door vernieuwingen op te leggen, maar juist door in te springen op wensen en ontwikkelingen die ontstaan vanuit de lockdowns. Projectleider Daphne Kronemeijer legt uit hoe ze dit aanpakken. Lees het interview.

Albeda: ‘We zijn telkens op zoek naar de optimale blend van online en offline onderwijs’

Door de pandemie gingen instellingen creatief aan de slag met technologie en spijkerden docenten hun digitale vaardigheden bij. Maar hoe pak je daar nu op door? Adviseur Veerle Visch en docent Nissrine Haddouch van Albeda delen hun inzichten en ervaringen over blended onderwijs. Lees het interview.

Terug